dinsdag 17 augustus 2010

Eindelijk !

na vele laatste loodjes is het dan toch zover. Over een paar uurtjes vertrekken we naar de grote stad, helemaal vanuit het mooie zuiden. Zo rond 4 uur willen we ons melden bij Hotel Schiphol A4. Maar de vakantie begint eigenlijk al, als we hier de voordeur achter ons dichttrekken !

De laatste weken is er toch nog wel het een en ander gebeurd.

Mijn moeder is gevallen en heeft haar knieschijf gebroken. Meteen geopereerd en is nu inmiddels met de revalidatie begonnen. Ook oma van 86 is uit haar bed gevallen. Na een lange avond bij de ehbo te hebben gezeten blijkt achteraf gelukkig dat haar heup niet is gebroken. Een zware kneuzing is wel het gevolg. Wel een ziekenhuisopname van een week en vervolgens naar een logeerhuis. Ze kan nog niet zelfstandig lopen door de val. Dames, allebei sterkte !!

Ook ben ik op tijd begonnen met het synchroniseren van de mp3 spelers. Vorig jaar bleek in het vliegtuig dat ik alleen maar muziek van Kinderen voor Kinderen op mijn speler had staan, was iets ( een heleboel ! ) fout gegaan. Deze keer leek het de meteen goed te gaan. Bij het afluisteren de volgende dag had ik echter 501 maal hetzelfde nummer op mijn speler staan. Ongelofelijk ! Een 2e poging gaf wel het gewenste resultaat. Hopelijk staat alles er morgen in het vliegtuig nog op.

Afgelopen zondag hebben we tijdens het ontbijt ook de laatste paperclip van de ketting verwijderd. De aftelketting is zo helemaal verdwenen, tijd om met vakantie te gaan dus !

Gisterochtend is ook kapper Dick nog met de schaar op bezoek geweest. Hij heeft het mannelijke gedeelte van het huishouden weer zo geknipt dat er weer enige gelijkenis is met de foto uit onze paspoorten. Stel je voor dat we met ons verkeerde kapsel bij de douane zouden staan.

En  konijn Zoef is gisteravond al vertrekken naar Sylvia. Syl heeft een laatste test goed doorstaan. De oren zitten aan de voorkant van het konijn, het eten gaat er voor in en komt er achter uit. Niet meteen natuurlijk.


En zo kunnen de laatste spulletjes de koffer in. Vanavond nog even bij Edwin de sleutel van de villa ophalen, kan toch ook wel handig zijn. Als ze nu maar thuis zijn ....

Klik hier voor het volgen van onze vlucht naar Chicago morgen en hier voor de vlucht van Chicago naar Orlando.


Het leven is 1 groot feest, we moeten wel zelf de slingers ophangen. En dat gaan we zeker doen !!

14 opmerkingen:

Rick, Sunshine State zei

Hahaha, gelukkig zaten de oren nog aan de voorkant, hoewel je wel eens hoort als mensen thuiskomen....

Jullie gaan je weer ontzettend vermaken in Inverness, en wij gaan heerlijk meelezen.

Een hele goede reis en een top vakantie toegewenst !!

Fam Verkoelen-Roeland zei

Volgens mij ga ik hier de komende ochtends (...) met een smile achter de PC zitten... 'k kijk belangstellend uit naar 't blogvervolg.
Goeie vluchten gewenst en geniet er ginds van !
Groetjes,

Hilde

kimmie zei

Heel veel plezier daar aan de overkant en ga natuurlijk elke dage de updates/avonturen lezen.
Goeie Vlucht

groetjes Kim

Anoniem zei

Een hele goede reis gewenst en een hele fijne vakantie.
Ik kijk uit naar je verhalen, dus maak er iets moois van. Dat verzacht misschien mijn heimwee een beetje.

Groetjes Sonja

famscheepensgoesorlando zei

he he eindelijk kunde gullie ook vertrekken....wel wat tegenslagen gehad...maar toch met een gerust hart kunnnen jullie vertrekken met de wetenschap dat voor beide dames goed gezorgd wordt..
en toch wel fijn als je niet de hele tijd naar hetzelfde nummer moet luisteren...volgens men hadde gij toch gin blond haar ist wel ???
nou een heeeel goede reis...en een supper leuke vakantie en je wordt gevolgd....

groetjes marij

Twinmom1995 zei

Morgen een goede reis en een hele fijne vakantie.
Ik ben benieuwd naar jullie belevenissen.
Ik las je berichtje op mijn blog (als je tenminste dezelfde Alex bent). Zelf kunnen we de witte tekst wel goed lezen, ook op een mini laptop.
Ik zal het in mijn volgende bericht wel navragen.
In ieder geval bedankt voor de info!

Marja en Tony zei

Een hele fijne vakantie, ik ben er benieuwd naar jullie belevenissen, voor mij begint morgen de werkweek weer, dus ik zou graag willen ruilen...

Anoniem zei

Weer een leuke blog bij om dagelijks te kunnen volgen :)

Een comfortabele en veilige reis gewenst en tot morgen !!

Pieter en Petra zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Pieter en Petra zei

Hoi Alex, het was gisteravond weer onwijs gezellig met jou op MSN en vanavond zal het ook wel weer feest zijn bij Edwin & Wendy thuis. En nu maar hopen dat je inderdaad de sleutel meekrijgt want sinds de BBQ was hij toch wel erg aan het twijfelen geslagen ;-)

De komende weken gaan wij de dag starten met jouw prachtige verhalen, dus dat wordt genieten bij het starten van de (werk)dag !

Wij wensen jullie een goede reis en natuurlijk heel veel plezier in Inverness !!!

Groetjes,
Pieter & Petra

Robert-Jan en Yvonne zei

Lekker hoor, eindelijk is het zover ! We wensen jullie een hele goede vlucht en een supervakantie ! Ben benieuwd naar de leuke verslagen, HAVE FUN !

Unknown zei

Zoef is in elk geval de eerste 1,5 dag goed doorgekomen.... Ik heb maar een toepasselijke afbeelding bij mezelf toegevoegd ;-). Een hele fijne vakantie! Syl

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Unknown zei

Hi Alex, Simone en familie, ik hoop dat jullie een fijne vlucht hebben en daardoor ook een geweldige vakantie. Heb net je back-up activiteiten afgewerkt voor vandaag, vooralsnog zonder commentaar. We hebben hier, Sylvia en ik al weer erg gelachen op jullie site en begreep van haar dat Zoef het prima doet en ze nu goed doorheeft dat het eten er aan de voorkant ingaat. Vluchtinformatie van jullie vliegtuig is niet voorhanden (11:35 uur) Fijne vakantie!!